neděle 29. března 2015

Kterak jsem vyráběla korektor (podle Kiss a Bee)

Už to bude rok co si sama vyrábím kosmetiku. Ze začátku jsem se bála, že se mi to nepovede, nebo mě to přestane rychle bavit, ale kdeže, baví mě to čím dál tím víc. A těch peněz co jsem ušetřila!
Přirozený vývoj byl tedy udělat level up a začít vyrábět i dekorativní kosmetiku. To už je pořádnej challenge. Přece jenom špatnej krém se vám eventuálně vždycky vsákne, ale špatnej makeup z vás udělá idiota.

Kdo se bojí nesmí do lesa. Odhodlala jsem se, objednala si ingredience a vytvořila si vlastní minerální makeup. Ukázal se jako úplně perfektní a jsem strašně ráda, že jsem to riskla a zkusila ho udělat. Od té doby co ho mám jsem jiný nepoužila.



Velký úspěch mě namotivoval zkusit něco dalšího a tak jsem se pustila do řasenky. Jenže přírodní řasenka je fakt oříšek a nezvládla jsem to. Vlastně to dopadlo dost příšerně. Ona to možná nebyla úplně moje chyba, na internetu jsem žádný příběh "o úspěšné výrobě domácí řasenky" nečetla, tak to možná ani není proveditelný. Aspoň ne pro běžnýho člověka.

Takže velkou motivaci vystřídala velká demotivace z řasenkovýho neúspěchu a experimentování s dekorativkou jsem na čas pohřbila.

Pohřbené by pokusy byly asi až do teď, kdybych ovšem nechodila na blog Kiss a Bee a tím se dostáváme k tomu, o čem chci dnes mluvit. Před časem zveřejnila recept na výrobu domácího korektoru a mě bylo hned jasno, že ho budu chtít zkusit. Protože vyrobit si vlastní korektor, to už zní sakra cool!

Problém byl v tom, že většinu ingrediencí jsem doma neměla a nechtělo se mi je kupovat (pro případ že by to byl zase fail, protože nevím, co bych dělala např. s pixlou červenýho okru) a tak jsem o výrobě akorát snila.

Každopádně minulý týden jsem pročítala komentáře k článku a spoustu lidí psalo jak si recept upravilo k obrazu svému. A mě okamžitě napadlo, že vlastně můžu všechno substituovat něčím jiným. K mým potřebám snad i lepším.

Původní recept obsahoval červený okr, zelený jíl, oxid zinečnatý, kakao a olivové máslo. Já jsem nakonec dospěla k verzi:

5 dílů oxidu zinečnatého
1 díl oxidu titaničitého
trošku růžového jílu
železité oxidy, zejména žlutý a hnědý oxid
mandlové máslo

Oxid zinečnatý se stará o krytí, oxid titaničitý o ještě větší krytí, oba dva navíc dávají korektoru brutální SPF. Jíl zmatní a kántruje kruhy pod očima. Poměr železitých oxidů dává korektoru barvu pleti a máslo celou směs promění ze sypké v takovou pastu. Máslo je úplně fuk jaké člověk použije, hlavně aby bylo hodně tekuté, takže žádné bambucké nebo kakaové. Ideálně mandlové, aloe vera, olivové nebo mango.


Problém byl trochu s namícháním odstínu. Směs byla pořád moc růžová, a já jsem chodící reklama na žlutý podtón pleti. Takže jsem nakonec vypotřebovala hrozně moc žlutého oxidu a výsledek je na mě zase momentálně trošku moc žlutý :D Ale když se hodně rozetře tak je barva oukej. A až se trochu opálím tak to bude hodně oukej.

Výslednej korektor je jednoduše skvělej. Má slušný krytí a stačí ho pidimidi množství. Navíc obsažené máslo krásně hydratuje, takže to je první korektor co vlastním a nevysušuje, což obecně korektory dost dělaj. A jak už jsem zmínila, obsahuje brutální sluneční ochranu. Za mě ohromné nadšení a spokojenost.


Výroba domácí kosmetiky je prostě skvělá. Z dekotativky ještě zkusím někdy vyrobit minerální tvářenku (to si myslím nebude problém) a snad někdy nějaký lehký matující pudr. Řasenku nevermore a oční stíny mám tak skvělé (mojí Naked paletku by domácí výroba určitě nepřekonala) že to nemá cenu zkoušet.

Tím jsem více méně prozkoumala všechno ohledně kosmetiky co má a nemá cenu vyrábět. Další challenge si stanovuju výrobu domácích čistících prostředků. 

Žádné komentáře:

Okomentovat