sobota 8. března 2014

DIY facial serum with vitamin C

Pěkné sobotní odpoledne,
dnes přicházím pro změnu s jedním DIY receptem. Víte, přijde mi že většina kosmetiky jsou jenom předražený chemický žblemty co za tu cenu prdlajs umí a naštvalo mě to do takové míry, že jsem si řekla, že si budu aspoň část vyrábět sama. Konkrétně po séru s vitamínem C jsem pokukovala už dlouho, ovšem v Čechách není dostupné ani jedno (dafuq) a všechny zahraniční eshopy je měly za 800,- a výš, tak jsem si řekla, že radši než takový znásilňování peněženky si ho vyrobím sama.
Sérum používám už skoro 3 měsíce a funguje skvěle, takže vám můžu zaručit, že se po něm neobsypete nebo něco. Doporučuji ho vyrábět po malinkých dávkách, abyste ho měli vždy čerstvé. Přece jenom tam nejsou žádné konzervanty. Ideální je udělat si každé 3 týdny nové.
A proč si vlastně patlat vitamín C na obličej? Protože má zatraceně dobrý účinky. Podporuje tvorbu kolagenu a elastinu v pleti, díky svým antioxidačním schopnostem chrání a regeneruje plet (dokonce před UV zářením). Je ovšem poměrně nestabilní a na světle rychle oxiduje, proto doporučuji tak často vyrábět sérum nové a hlavně skladovat ho v nádobce z tmavého skla, aby na něj to světlo nemohlo. Já použila starou flaštičku po arganovém oleji, kterou jsem vyvařila.
Dále toto sérum obsahuje vitamín E, což je klasika, kterou všichni určitě znáte a aloe veru, další klasika.
Základ tvoří květová voda. Můžete použít jakoukoliv, nejdostupnější je asi růžová. Já použila pomerančovou, neboli orange blossom water. Dá se zakoupit v každém obchodě s orientálníma potravinami a stojí asi 25,-. A ne, nemůžete jí nahradit vymačkaným pomerančem.
Poslední ingredience je kosmetický glycerin. Slouží více méně tomu aby celou směs zahustil a nebyla to úplná voda. Což teda stejně bude, ale stejně tam ten glycerin dávám :D
Všechny ingredience najdete v pohodě na internetu, stojí pár kaček a vydrží vám na asi milion dávek.




Postup je trapně jednoduchej, prostě vezměte čistou misku, dejte do ní 5 čajových lžiček květové vody, 2 lžičky glycerinu a množství ingrediencí cca jak ukazuji na obrázku (ukazováno na čajových lžičkách). Pak to všechno pořádně promíchejte a voilà, hotovo. Před každým použitím nádobku se sérem pro jistotu proshakeujte.



Včera jsem vyrobila svůj první domácí pleťový krém a dopadl skvěle, mamka si ho po vyzkoušení chválila tak, že jsem jí ho hned musela jít ukuchtit taky, takže brzy se můžete těšit na recept i na ten :-)

3 komentáře: