úterý 1. dubna 2014

Freeman masky - mint & lemon, avocado & oatmeal, acai, cucumber

Tak a jsem tu zase jednou s recenzí. Recenzí na čtyři masky od značky Freeman, která je poslední dobou velice populární. Tak populární, až jsem se rozhodla tomu přijít na kloub.


Upřímně, dlouho jsem kolem značky Freeman chodila v Rossmanovi a nevěnovala jsem jí sebemenší pozornost. Mám u kosmetiky takový zvláštní blok, který mi říká, že když je toho hodně a je to levné, tak to moc kvalitní nebude. Tohle se jenom potvrdilo po tom co jsem dostala brutální ekzém po tělovém mléku od Baley, přestože nemám potvrzenou alergii na nic.

Ale pak se začali internetem šířit legendy o tom jak je Freeman super. Jak je přírodní. Zanedlouho mi i kamarádky začali vyprávět o pověstné levné síle Freemana. Nedalo mi to, musela jsem ten zázrak vyzkoušet na vlastní kůži.

Přišla jsem domů se třemi maskami. Zanedlouho přibila čtvrtá. Celkem jich v drogeriích seženete cca šest, na internetu asi patnáct (stačí se podívat na krasa.cz).

Jako první jsem šla zkoumat složení, protože ty všeobecné řeči o "přírodní kosmetice" mi byly dost podezřelé. Jak by řekl Hamlet, je něco shnilého ve státě Dánském.

A taky že je. Jestli Freeman je přírodní, tak já jsem pravoslavnej papež. Když vynechám naprosto zbytečná barviva a parfémy, kterými jsou všechny masky doslova narvané a právě které mají dost často na citlivých pletích iritující účinek, ale jsou tam kvůli zaktrativnění (existuje takové slovo?) prodeje (Protože spousta lidí nakupuje stylem "jééé to pěkně voní, to si koupím" a ignorují fakt, že to pro ně vůbec nemusí být dobré. Začnou to řešit až když dostanou po supervoňavoučkém krému dvakrát ekzém jako blázen s kterým nebudou moc mezi lidi. Jako já.) všechny masky obsahují kopec parabenů a některé dokonce akryláty (což fakt není přírodní látka) nemluvě o polyethylenu, z kterého se vyrábí igelitové sáčky. Proč je to tam obsaženo mi je záhadou.

Abych jenom nekřivdila, netestují na zvířatech. To oceňuji obrovitánsky moc.

Tím jsem shrnula to, že k Freemanovi bych jako k přírodní kosmetice nepřistupovala. Ale to ještě neznamená, že ty produkty jsou zcela na prd. Naopak si myslím, že pro lidi co mají hluboko do kapsy a nejsou nároční je to super. Navíc ty masky jsou na poměry pleťových masek gigantická balení co vydrží věčnost.

Avokádová maska s ovesnými vločkami
Obsahuje, jak je zřetelné z názvu, avokádo a ovesné vločky, plus vitamín E. Má jemnoučce zelenou barvu a voní neutrálně. Údajně do hloubky čistí póry. Pro problematickou a mastnou pleť její čistící účinek bude nedostačující, pro běžnou myslím tak akorát. Tahle maska nepotěší ani nijak výrazně nezklame.


Slupovací s okurkou
Tohle je za mě katastrofa. Obecně slupovací masky moc ráda nemám a tahle není vyjímkou. Mám po ní obličej takový ulepený a celkově divně upatlaný. Ovšem mám dojem že jí prostě neumím používat, spoustu lidí mi říká jak jí má rádo. Tak já nevím.


Maska s acai plody
O téhle můžu upřímně prohlásit, že jí mám ráda. Je to takový méně účinný a chemičtější bratříček Kosmetické katastrofy od Lush. Ale taky třikrát levnější. Je antioxidační - nečistí, ale oživuje a regeneruje pomocí kustovice čínské, acai plodů granátového jablka, brusinek a borůvek. Ne, že by vám to udělalo revoluci na obličeji, ale budete po ní vypadat zdravěji.


Zmatňující maska s mátou a citrónem
Víte, co je na téhle masce super? Že vážně zmatňuje! Což je pro olejovitá monstra jako jsem já dost fajn věc. Sice ten zmatněný efekt nevydrží dlouho, ale pokud se například chystáte večer na nějakou akci, je dobré si před líčením vyhradit 15 minut na tuhle masku, budete se pak celý večer mastit podstatně méně. Takže na za mě tahle z vyzkoušených nejlepší.


Budu moc ráda když mi napíšete do komentářů vaše zkušenosti s maskami od Freemana, nebo celou značkou obecně. Jsem ráda, že jsem si konečně vytvořila vlastní názor. V mnoha ohledech jsem byla překvapena, v mnoha ovšem zklamána. Ale tak už to chodí. Celkově musím říct, že poměr cena výkon paráda. Sice je nezařadím do své stálé péče (až možná na tu mátovo citrónovou) ale pro nenáročné lidi jsou jak stvořené.

2 komentáře:

  1. Potesila si ma recenziou :) chystam sa na nejake tie masky od tejto znacky a tiez mam mastnu plet tak si mi dost pomohla pri vybere :) a tu modru smolkovu si neskusala?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jsem rada ze jsem pomohla :) bohuzel tu modrou ne, rada bych ji vyzkousela, ale jeste jsem ji nikde prodavat nevidela, jenom na internetu :/

      Vymazat