pátek 21. února 2014

All about neem powder and Himalaya Herbals

Pěkný den,
omlouvám se za svojí neaktivitu. Začala mi škola a chytla jsem nějakou scumbag nemoc, takže moc času na blogování nebylo. I teď jsem zápasila s tím, jestli si radši nelehnout do postele a číst si Zaklínače, abych ještě nabrala síly na večerní akci. Ale tak nějak už jsem chtěla něco napsat. Dlouho totiž plánuji článek na jedno specifické téma a tím je prášek neem.


Slyšeli jste někdy o tom? Je to docela módní věc mezi takovýma těma bio maniakama, kteří koukají na to, aby kosmetika měla 10 certifikátů o přírodním původu, nebo praktikují nějaké woodoo alternativní léčebné praktiky. Ona je to totiž věc původně využívaná v ayurvédě (tradiční indické lékařství). A cože to teda vlastně je?

Neem se získává ze stromu Zederach Indický (jiným názvem Neem, Nimba). Má svojí domovinu (nečekaně) v Indii kde se po staletí používá k léčení kožních nemocí. Ve východní africe je Nimba známá také jako Maurubaini, což je v překladu strom 40 nemocí, protože dokáže údajně vyléčit až 40 nemocí. Listy Nimby obsahují vlákninu, karotenoidy, které působí jako ochrana před mnoha druhy rakoviny, karbohydráty a nejméně 10 druhů aminokyselinových proteinů, vápník a další minerály. Nimbový olej má vysoký obsah mastných kyselin a dalších užitečných látek. Z Nimby se podařilo izolovat mnoho aktivních látek. K nejprostudovanějším z nich patří nimbin, azadirachtin, nimbidol, quercetin a nimbidin.

Takže další supervšeléčivá látka jako například chlorella nebo šnečí sliz, která se poslední dobou začíná dostávat do kosmetiky. Oni totiž ty listy neemu mají údajně ultra antibakteriální účinky, což se hodí pro lidi s problematickou pokožkou. Má totiž skvěle léčit ekzémy a akné. A přesně tak jsem se poprvé o neemu dozvěděla.

Pročítala jsem takhle před dvěma lety diskuze na omlazeni.cz (kde se člověk dozví fakt věci) na téma "přírodní boj s akné" nebo nějak tak a nějakej chytrák tam básnil o zázraku, bez kterého nemůže žít a který mu zachránil ksicht - prášek neem. Ze zvědavosti jsem okamžitě objednávala. Stál 99,-



Přišlo mi to, co můžete vidět na obrázku. Zelený hodně podivně páchnoucí prášek. Ukuchtila jsem podle návodu masku a zkoušela jsem. Zkoušela jsem asi měsíc a výsledky nikde. S mým akné to neudělalo ABSOLUTNĚ NIC. Celkově s pletí to neudělalo nic. Buď mám obličej z oceli nebo je celý neem hoax.

Tak jsem zklamaně hodila krabičku do šuplíku kde už je dva roky.

Ale tím moje zkušenost s neemem nekončí. To jsem takhle před pár měsíci procházela Tescem a vidím značku kosmetiky co neznám - Himalaya Herbals, a na tom velkým nápisem - obsahuje Neem! Řekla jsem si po své zkušenosti oh god why. Ono už to došlo mezi konzumní kosmetiku. Každopádně nedalo mi, každý si zaslouží druhou šanci a řekla jsem si, že to vyzkouším. Když to dopadne opět špatně založím sdružení haterů neem prášku.

Pořídila jsem si peeling na mastnou pleť a krém na ruce. Himalaya Herbals nabízí celou škálu všemožných tělových a pleťových produktů a neem obsahuje jenom část z nich, mají také řadu obsahující např. vlašský ořech (dafuq?) nebo meruňku. Ovšem nabízí dokonce zubní pastu s neem.


Jste napjatý jak to dopadlo? Kupodivu velice dobře. Peeling se ukázal jako celkem fajn a dokonce i s mastnotou docela zatočil. Akné už moc nemám tak z tohohle hlediska posoudit nemůžu. Na to, že nestál ani stovku paráda. Krém na ruce hydratoval průměrně a taky celkem fajn, na to že stál 30,- (ten ale neem neobsahoval).

Konečně zhodnocení neem řady od Himalaya Herbals je dost kladné. Samozřejmě nečekejte nějakou revoluci na obličeji, ale produkty dělají to, co mají, je to jakš takš přírodní a hodně levný. Co víc si přát. 

6 komentářů:

  1. Himalaya Herbals kosmetiku jsem už viděla, ale nikdy jsem neměla možnost ji vyzkoušet, no a jelikož mám mastnější pleť, tak by se mi určitě peeling hodil. Díky! super obsáhlý článek!

    OdpovědětVymazat
  2. To zní dobře, určitě to vyzkouším! :)

    http://minuscin-svet.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. tak o tomto som ešte nepočula... ale no, všetko raz treba skúsiť, vďak za typ! :D :).

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
  4. Ja som spokojna s maskou z tejto rady, ktora naozaj odstranuje cierne bodky.

    KAVIAREŇ-U-MAČKY

    OdpovědětVymazat