neděle 27. dubna 2014

Jak jsem si poprvé barvila vlasy hennou

Dnes jsem žádný článek neplánovala, přesto píšu. Chtěla jsem si zacvičit (což u mě obvykle trvá i dvě hodiny) ale chytla mě taková migréna, že nejsem schopná nic jinýho než ležet v posteli a datlovat do notebooku. Chjo. Tak aspoň něco napíšu na blog.
Konečně jsem měla jeden den kdy jsem nic a nikam nemusela, tak jsem se pustila do barvení vlasů hennou. Poprvé v životě. A bylo to celkem dobrodružství.
Proč zrovna hennou? Chytla mě vlna co nejvíc přírodní kosmetiky (jak jste si mohli všimnout podle článků) takže přechod od chemickýho barvení na kytičkový byl přirozený vývoj. Navíc já stejně nemůžu nosit blond, jsem jarní/podzimní typ s brutálně oranžovou kůží (což je výhoda u vybírání makeupů, docela mi vyhovuje úchylka českých distributorů dodávat do obchodů neúměrný množství tmavších oranžových odstínů) a jak je známo, tyhle lidi můžou jenom hnědou/zrz/červenou. Můžu to potvrdit, v černý nebo blond vypadám jednoduše jako dement. A hennou se dá docílit právě škály hnědá - červená, takže pro mě ideální volba.
Hned jsem měla jasno že zvolím Lush hennu. Všechno na co šáhnou mají kvalitní, cruelty free a prostě ráda je podpořím. U mě doma nakonec skončila  Caca Brun a Caca Marron. Brun měla být čokoládová hnědá a Marron kaštanová s červenýma odleskama. Rozhodla jsem se je smíchat.
Musím říct, že jsem měla strach, aby se něco nepokazilo. Četla jsem na internetu milióny návodů o henně a její přípravě a všechny obsahovali strašně moc doporučení a varování. Nejvíc mě vyděsilo to, že chemické vlasy na ní můžou zareagovat zezelenáním. Proto se má udělat vždy napoprvé test na skrytém pramínků vlasů.
Test jsem si neudělala. Jednoduše jsem byla líná. Z nějakýho důvodu přistupuju k těmto věcem dost yolo stylem, i obočí si barvím sama přestože celý internet píše jak je to nebezpečný. Nikdy se mi nic nestalo a ušetřila jsem tunu peněz. Tím nechci nabádat abyste prděli na všechny varování, jen stačí používat selský rozum.
Zpátky k henně - nastrouhala jsem dvě kostičky Bruna a dvě Marrona, zalila je horkou vodou, přidala lžíci kokosového oleje (aby henna nevysušovala), lžíci kávy (stimuluje krevní oběh = rychlejší růst vlasů + ztmavuje barvu), vymačkala půlku citrónů a nakapala pár kapek tea tre oilu (obojí pomocí nějakýho ph voodoo zvýrazňují barvu) a nechala dvě hodiny směs odstát. Poté jsem opět zahřála a kydla na vlasy. celou hlavu zabalila do potravinářské folie a nasadila dva zimní kulichy.
S touto monstrózní konstrukcí jsem strávila 4 hodiny, na víc jsem neměla nervy (nechápu jak v tom někteří lidi spí) a pak se vrhla na vymytí. To byl asi půlhodinovej proces, chudák náš účet za vodu tenhle měsíc. Největší potíž byla ta káva, ta ne a ne dolů. Naštěstí kámoš šampuk Jumping Juniper  dost pomohl. A pak starý známý American Cream celé dílo dodělal.
Výsledek se mi moc líbí. Vlasy jsou ultralesklé a posílené, barvu mají přesně jakou jsem požadovala, tudíž takovou hnědočervenou se zrzavýma odleskama (což je ostatně barva, kterou jsem měla na vlasech předtím, ale smysl barvení bylo zbavit se šílených odrostů) a hlavně celkově vypadají přirozeně. Není to, že by na vás sto mil dopředu křičeli "já mám obarvený vlasy, hele!", ale říkají "já mám pěkný zdravý odstín, který hází tunu odlesků, co ty na to?". Vyfotila bych vám to, ale je tma tmoucí a selfísky nevedu.
U henny rozhodně zůstanu, je to super. 

Žádné komentáře:

Okomentovat