pondělí 26. května 2014

Co dělat když se spálíte od sluníčka

Ahoj! Vím, že jsem tu dlouho nebyla, ale co se dá dělat. Měla jsou spoooustu jiných povinností, lítala jsem všude možně, uzavíral se semestr, zkoušky (těch mě čeká ještě 6), atd. Na blogování prostě nebyl čas. A s tím, že jsem lítala všude možně, souvisí i dnešní článek. Podařilo se mi při těch mých aktivitách zatraceně krutě spálit. A proto vám dnes povím jak se s tím dá vypořádat. Léto je za dveřmi a určitě to někoho z vás postihne.

Za prvé je samozřejmě jasné, že pobyt na sluníčku je nejlepší minimalizovat. Pěkná barva kůže prostě nestojí za to mít ve stáří rakovinu kůže. Ale o opalování to článek není, někdy se prostě pobytu venku nevyhnete, nějakým omylem opalovací krém po ruce nemáte a prostě se přiškvaříte. Tak jako já když jsem včera sekala na chatě trávu a řekla si, že si k tomu vezmu plavky, že se aspoň trošku opálím. Za dva měsíce totiž poletím na Djerbu a nemůžu tam vyrazit bílá jak stěna, to by dopadlo hodně zle.


(takhle spálená a lá vařenej humr jsem celá)

Opalovací krém jsem si zapomněla. Sluníčko svítilo a já po dosekání dopadla jako uzenej humr. Byl to špatný nápad a hodně si teď za to nadávám. Spálila jsem se do té míry, že jsem měla mírný úpal/úžeh (nevím jaký je v tom rozdíl). Večer mě zatraceně bolela hlava, měla jsem zimnici a celkově mi nebylo dobře.

Jarní slunce obsahuje více UVA a UVB záření, opaluje víc než letní. Proto teď opravdu nezapomínejte na ochranu, jinak dopadnete jak já.

Každopádně když se to stane, buďte jenom ve stínu. To je snad jasné. Dále zvyšte příjem vody. Čím víc ji přijmete, tím líp. A pak už jen zbývá péče o kůži.


1 ) Momentální úlevu způsobí studené obklady. Je ale otrava je pořád obměňovat a nedá se to dělat několik dní v kuse.

2) Starý dobrý Panthenol. Mě osobně nějakou extra úlevu nikdy nepřinesl, ale ostatním lidem funguje. Vlastním tělové mléko s Pathenolem a klasický Panthenol. Vyrábí se i ve formě pěny. Látka panthenol je vlastně provitamín B5, která zlepšuje kvalitu a regeneraci kůže. Přidává se do kde čeho, užívání tablet s ním zlepšuje kvalitu vlasů a nehtů, každopádně nejvyšší využití má v přípravcích po opalování. Koupíte v lékárně.

3) Aloe vera gel. Aloe vera je další superlátka, která regeneruje kůži. Mě osobně pomáhá mnohem víc než Panthenol, má úžasně chladivé schopnosti a pěkně voní. V DMku seženete alove vera gel od firmy Sun Dance, který má přesně tyto schopnosti a ještě navíc obsahuje panthenol, takže superkombo, vřele doporučuji.

4) Konopný olej. Tohle není všeobecně známé, ale je to škoda, protože konopný olej taktéž regeneruje kůži a je skvělý právě i na popáleniny.

Větší množství produktů není dle mého názoru třeba. Člověk musí hold fázi pálení přetrvat a poctivě se mazat kombinací aloe very, panthenolu a konopného oleje. Držím vám palce ať vás podobné neštěstí nepotká a pokud jo, už víte jak na to :-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat