úterý 25. března 2014

DIY Tělové máslo

Hola hola!
Quest za přírodní kosmetikou pokračuje. A vypadá to, že ještě dlouho pokračovat bude. Dnes jsem se pustila do výroby tělového másla. Už jsem jedno vyráběla, ale to se mi konzistence moc nelíbilo, tento recept je mnohem lepší. Doufám, že se vám bude také líbit :)


Předem chci upozornit, že používání téhle domácí parády není tak příjemné jak používaní koupené alternativy. Po rozetření na tělo budete vypadat jako sardinka čerstvě vytažená z konzervy s olejem (dobře, to je možná hloupý přirovnání, ale prostě budete šíleně mastní) takže pokud se v takovém mastném looku nevyžíváte, doporučuji používat jen na noc. Ale opravdu máslo používejte! Vaše kůže se vám neuvěřitelně odvděčí. Všechny obsažené másla a oleje mají na ní doslova blahodárný vliv. Budete jí mít tak hydratovanou a hladkou, že nebudete moc přestat na sebe šahat. True story. Přece jenom kůže je vejvětší lidský orgán a většina lidí péči o ní zoufale zanedbává. 
Vhodné pro všechny typy kůže. I pro tu náchylnou na ekzémy a citlivou. 

Budete potřebovat:
bambucké máslo
kakaové máslo
mandlové máslo (případně alove vera nebo mango máslo, podle toho co máte)
kokosový olej
olivový olej
mandlový olej
vitamín E
extrakt z grepových jader (není povinné)
nádobku


Jsem hlava děravá a extrakt a vitamín E na fotce nejsou. Ve flašce od Becherovky je olivový olej, radši se neptejte proč se u nás v rodině skladuje timhle způsobem. 

Za prvné, odměřte hrnek bambuckého a hrnek kakaového másla. Mandlového másla jsem použila tak cca 4 polévkové lžíce. To všechno kydněte do nějaké nádoby, kterou budete zahřívat ve vodní lázni do té doby, než se másla rozpustí. Přidejte během rozpouštění lžičku od každého oleje. Až bude vše rozpuštěno, vsypte trochu vitamínu E.

Já jsem dělala dvě dávky, jednu pro sebe a jednu mamku, tak se nenechte vyvést z míry tím, že toho je na fotkách tolik. Průběhu jsem musela i vyměnit nádobu.



Až bude vše rozpuštěno, buď obsah přelijte do nějaké misky, nebo nechte v nádobě v které jste vařili a dejte jí do lednice. Obsah musí ztuhnout. Ne úplně, furt musí být lehce tekutý, ale nesmí být čirý. Doba tuhnutí záleží na množství, které vyrábíte a teplotě místa chladnutí, takže to bude u každého jiné. 

Až dostane látka správnou konzistenci, začněte šlehat šlechačem. Doporučuji tak 5 minut. 


Pak už jen přelijte do vámi zvolené nádobky, kterou jste ošetřili extraktem z grepových jader (zabíjí bakterie) a máte hotovo. Já použila starou sklenici po svíčce. 
Doufám, že se vám máslo bude líbit. Brzy přijdu s novým DIY, pracuji na receptu hojícího balzámu s konopným olejem, mám permanentně do krve rozškrábané ruce od svého leguána a je třeba to nějak léčit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat