čtvrtek 18. září 2014

Podomácku vyrobený Herbalism od Lush

Tož podzim nastal a s tím i epidemie všemožných viróz. V naší rodině už to postihlo všechny členy, přítěl má "rýmičku a kašílek" a já jediná se zatím držela. Až do dnešního rána. Probudila jsem se šílenou bolestí hlavy, plným nosem a začínající bolestí krku. No jo, to se stane když u Vltavy ochutnáváte první letošní burčák (poprvé jsem ochutnala růžový! byl vynikající) až do pozdních večerních hodin. To počasí je teď uplně stvořený pro podobný srandy.




Každopádně dneska jsem si naordinovala den doma plný zázvoru, česneku, vitamínu C a výroby domácí kosmetiky. Los padnul na pokus o domácí Herbalism, který jsem si chtěla zkusit ukuchtit už hrozně dlouho a konečně na to došlo. S výsledkem jsem poměrně spokojená, takže příště zkusím vyrobit Aqua Marinu. 

Kdo by neznal, tak Herbalism je ze všech lusháckých čistících rolád ta nejbylinkovější a řekla bych i nejvíc peelingovitá. A taky je nejčerstvější, takže je třeba spotřebovat co nejdřív. Je určená na normální až mastnou pleť a má pečovat a detoxikovat zároveň. 

Nepodařil se mi vytvořit naprostý duplikát, jelikož originál obsahuje tekutý chlorophyl a ten je fakt nehorázně drahá sranda (80ml za 1034,-), takže jsem usoudila, že se obejdu bez něj. Další složka co se liší jsou rýžové otruby, které se v Čechách z nějakého důvodu prodávaj jenom jako žrádlo pro koně, takže jsem nahradila rýžovou moukou. Můžete tam klidně strčit ovesné otruby, rýžovou mouku jsem použila čistě proto, že jsem jí měla doma. A místo kaolínu jsem použila zelený jíl, neb pleť mám hodně mastnou a zelený jíl je pro ní lepší. 

Budete potřebovat:
hrst mandlí
rýžový ocet
sušenou kopřivu a rozmarýn (plus klidně ještě nějaké face friendly bylinky, já použila navíc heřmánek a šalvěj) 
esenciální olej šalvěj a heřmánek (heřmánek nemám, tak jsem tam strčila rozmarýnový EO) 
jíl/kaolín 
ovesné otruby/rýžovou mouku
glycerin
zelený čaj
extrakt z grepových jader



Jako první do skleněné sklenice kydněte lžičku od každé sušené bylinky jakou chcete použít a zalijte 3 lžícemi horkého rýžového octa (množství podle toho kolik máte bylinek, aby byly všechny ponořeny v octu), sklenici dejte na nějaké tmavé místo louhovat tři dny. Každý den několikrát obsahem prošejkujte. 
Když budete mít vylouhováno, proceďte obsah přes plátýnko do misky. Ta tekutina vám bude s největší pravděpodobností dost smrdět, já jsem z toho pachu málem upadla. 
Přidejte 20 kapek EO šalvěje a 10 heřmánku. Když budete chtít prodloužit trvanlivost tak i pár kapek extraktu z grepových jader. 


Tekutina už voní a ne smrdí jak zmoklej čarodejnickej shop. 
Teď přichází na řadu problém s chlorophylem. Napadlo mě přidat místo něj uvařený hodně silný zelený čaj. Takže přidejte lžíci zeleného čaje. 
Dále dvě lžíce glycerinu, čtyři lžíce jílu/kaolínu a sedm lžiček rozemletých mandlí. Nakonec tři lžičky rýžové mouky/otrub. 
Pokud by se vám směs zdála moc suchá, přidejte klidně další zelený čaj, konzistence by měla být pastovitá. 
Skladujte v lednici!!



Na téhle roládce je fajn, že bylinky a zelený čaj o pleť krásně pečují zatímco jíl čistí, mandle s moukou lehounce peelingujou a glycerin hydratuje. Je zvlášť vhodná pro všechny co nemají rádi čistění olejem, žádný neobsahuje. Já jí používám střídavě s DIY dark angeles a mycím gelem s baobabovým olejem. 


2 komentáře:

  1. Lush miluju! Jsi neskutečně šikovná, že jsi takový výrobek zvládla!! :)
    http://sugar--spice--nice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Herbalism od Lushu dobře znám, ale vyrobit si ho, tak to by mě nenapadlo. Skvělý nápad!

    http://missalexy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat