sobota 24. ledna 2015

Jak získat skutečně dokonalý vlasy, zn. indický způsob

Dneska to bude trošku delší článek. Napsala jsem ho už před týdnem, ale nějak jsem na něj v záplavě všelijakejch věcí  zapomněla. Kdyby to někoho zajímalo, vzali mě do nové práce! (nechápu jak, protože to s čim jsem se prezentovala byla fakt hrůza. A vlastně to bude spíš jenom praxe. Ale zůstávám v oboru co jsem vystudovala/studuju, takže to je úplná paráda). Jinak příští týden čtvrtek - pátek se koná v Praze v Hájích PragoFFest, což je skvělá akce pro všechny fanoušky počítačových her, fantazy, sci-fi a youtube komunity, kde budu něco-jako-pracovat (rozumějte pobíhat se zrcadlovkou a fotit všechno) je to úžasná akce a doporučuju se stavit. Očekávejte mě nejspíš v League of Legends a GameLine sekci.

Ale teď k tématu.

Jak mnozí ví, rok 2014 pro mě byl z hlediska kosmetiky totální zanevření nad chemickou a typickou drogérkovou kosmetikou a přechod na čistě přírodní, ideálně doma vyráběnou. Obešlo se to bez hipísácký transformace osobnosti, nechodim v batikovanym oblečení a nežiju nikde v lese v souladu se stromama, což je podle společnosti typickej vývoj každýho člověka připouštějícího si bylinky do života (aneb ať žijou stereotypy a předsudky). Tim jsem chtěla jenom podotknou, že ačkoli produkty zmíněné v tomto článku se můžou zdát neznámé, děsivé a až moc alternativní, je úplně v pohodě je používat. Nic se vám nestane, nezačne vám růst mech v hlavě a nebudete mít potřebuju metamorfovat  v druida.

Takže přírodní péče o vlasy. Nemám geneticky úplně super dispozice pro dokonalou hřívu (ani pro pleť teda T_T) plus jsem si vlasy už od brzkých začátků základní školy sytematicky znásilňovala chemickým barvením a vystřídala jsem od skoro blonďatých vlasů přes modrý, zelený, černý až po momentální zrzavo, červeno, mahagonový pokusy. A na těch vlasech to je holt vidět. Neodpustí vám nic. Co se tedy týče barvy, došla jsem k názoru, že roků crazy barev na vlasy mám dost, stejně mi nic z toho neslušelo a zakotvila jsem u henny. Takový červeno-hnědý a jsem spokojená. O tom už jsem tu ovšem psala a barvení je jedna věc, péče je druhá. A s tou jsem měla až donedávna problém.

Ono totiž najít šampón/kondicionér/masku na vlasy cenově dostupný, jakš takš přírodní a aby to vlasy okamžitě nezamastilo je problém. Alverde šampóny jsou fajn, ale nic super úžasnýho. Khadí to samý. Lush obsahuje SLS a to odmítám používat (na rozdíl od silikonů, který zas tak hrozně zlí jak si všichni myslí nejsou). Takže jsem používala Alverde šampóny a přemýšlela o výrobě vlastního, protože jsem holt nebyla úplně spokojena.

A pak jsem něco objevila.  Lávovou zem.

Cože to je? Lávová zem, neboli rhassoul, je jíl z Maroka a ten nejlepší šampón co jsem kdy vyzkoušela. Jsem líná to sama rozepisovat když jsou toho plný internety, takže tady máte vysvětlení ze stránky http://www.lavovazem.cz/:

Název rhassoul pochází z arabského slovesa pro mytí „rhassala“. Rhassoul byl od nepaměti obchodován po celém středním východě. Přepravovali jej celé velbloudí karavany a byl ceněn natolik, že byl běžně věnem pro nevěsty v lepších rodinách. Dnes si získává oblibu po celém světě a to díky svým specifickým vlastnostem a blahodárnému vlivu na pleť i vlasy. Ceněný je vliv zejména na suchou, citlivou a alergickou pokožku. Princip mytí lávovou zemí je čistě fyzikální. Lávová zem absorbuje nečistoty a přebytečný maz jako savý papír. To znamená, že nemá žádný negativní vliv na přirozený kyselí ochranný plášť pokožky a nezabraňuje enzymatickým pochodům pokožky. Rhassoul obsahuje velmi pestrou skladbu těch nejzásadnějších minerálů jako je vápník, draslík, hořčík, křemík, železo a sodík. Důvodem proč je lávová zem dostupná v široké paletě barev (od hnědé až po bílou) je měnící se hladina železa, mědi a oxidu hořečnatého. Lávová zem se dodnes ručně těží v ložiscích v pohoří Atlas v Maroku. Marocká královská rodina má však dodnes vyhrazenou jednu z mnoha důlních pasáží přímo pro vlastní potřebu. Rhassoul je v královské rodině populární dnes stejně jako od nepaměti.



Lávová zem je jednoduše prášek, který smícháte s teplou vodou a umyjete si s ním vlasy. Protože neobsahuje žádný přebytečný blbosti (emulgátory, konzervanty, pěnící činidla apod.) vlasy vyčistí a vyživí zároveň, ale nezatíží je. To znamená, že budete mít objem jak lev, vlasy lehounké jak pírko a hlavně se vám přestanou výrazně mastit. Jsou lidi, kteří po dlouhodobém používání umývaj vlasy jednou týdně. Prostě to stačí.

Je fakt, že je ze začátku trošku divný to používat, protože to logicky vůbec nepění, ale na to si člověk rychle zvykne. Koupit se dá už předmíchaná směs od Logony nebo čistě jíl, který si budete míchat samy. Já kupuji na Ekokoze 500g za 500,-. Zdá se to hodně pěněz, ale ono vám to vydrží věčnost. Na jedno umytí vám stačí jedna větší lžička (pokud máte krátké vlasy tak ještě mnohem mín) Teď jsem dokonce objevila na Ebayi 1kg za 500,- s poštovným zdarma, takže paráda.

Můj jediný problém s lávovou zemí je, že mi po ní hodně elektrizujou vlasy, jakože vážně hodně, takže jsem se uchýlila ke způsobu smíchat lžíci lávové země s troškou Alverde  kopřivového šampónů. Pak vlasy neelektrizujou. Každopádně zatim jsem neslyšela o nikom jiném komu by to dělala.
Na lávovou zem je zlákala i svojí mamku, která se do ní totálně zamilovala. Říká, že nikdy nic lepšího na vlasy nezkusila a neustále se chlubí tim jak jí kolegyně v práci chválí vlasy. A to jí je půl století a vyzkoušela už kde cos. Na lávovku jsem zlákala i Dášenku z blogu Roztomilosti, která i přes počáteční rozpaky uznala jak je to skvělý.

Rhassoul používám od konce října. Za tu dobu porozuju rapidní zlepšení celkový kvality vlasů a to tak o 100%. Konečky se přestali téměř třepit, vlasy se mi mastí mnohem méně a mám dojem, že i rostou trošičku rychleji. Lesknou se a celkově prostě vypadaj zdravě. Na moje poměry obvykle bídných vlasů paráda.

Ale tím krasojízda nekončí. Minulý týden mě napadla jedna věc jak celou péči posunout ještě o level výš. A tím jsou ajurvédské mycí prášky.

Ajurvédské mycí prášky mám doma už nějaký ten pátek, ale nikdy jsem je moc nepoužívala. Jedná se o rozdrcené indické bylinky, které mají umývat vlasy s podobným efektem jako lávová zem. Jenže na rozdíl od lávové země je jejich používání otrava, vždycky je po nich bordel v celý koupelně a hlavně používat je na každé mytí by vyšli dost draze. A musí se nechat působit a to mě nebaví.

Takže mě napadlo, proč to všechno nesmíchat dohromady? To by mohlo mít super efekt. A taky že má!

V jenom pytlíku (prázdném od prvního balení lávovky) jsem smíchala dohromady prášek Shikakkai, Amla, Neem, Aritha. Všechny seženete na Biooo.cz kde balení každého prášku stojí 99,- a je ho 100g, nebo v Repraha.cz seženete to samé množství za 69,-.

Po přášku Shikakkai se skvěle rozčesávaj vlasy a působí proti lupům, také posiluje vlasové kořínky. Amla je kondicionér. Aritha upravuje tvorbu mazu a balancuje ph pokožky hlavy. Neem je bonus, ten nic neumyje, ale taky se stará se o kvalitu pokožky hlavy. Protože zdravá pokožka hlavy = zdravý vlasy. Nazvěme tuto směs Indická směs.

Takže můj mycí směs na jedno umytí vlasů momentálně vypadá následovně:

1 lžíce lávové země
1 lžička indické směsy
1 lžíce teplné vody
1 lžička Alverde šampónu s kopřivou (jakéhokoliv šampónu bez silikonů a SLS)
3 kapky jojobového oleje



Ten účinek se nedá popsat. To je tak moc perfektní! Vlasy jsou po tom jak z jiný planety. Jednoduše zdravý a dobře vypadající. Musíte to prostě zkusit. Zaručuji vám, že nebudete litovat. Dokonce nebudete muset ani používat masky na vlasy, vlasy budou tak vyživený a zdravý že to nebude třeba.

Vyprdněte se všechny drogérkový Gliss kury, Garniery a podobný hrůzy a dejde šanci východním způsobům. Stojí to za to.

P.S.: Kvalita fotek v tomhle článku over 9000.

Žádné komentáře:

Okomentovat