neděle 24. listopadu 2013

Moje chovatelská story c.4 - Ježek

Člověk by řekl, že mít doma leguána a dva šneky mi bude stačit, ale to bych nesměla být já. Na konci letošního léta jsem si pořídila čtvrtého člena do svého zvěřince.

Stalo se to snad ještě spontáněji než s leguánem. Znáte Promise Tamang Phan? Předpokládám že jo. Ta si právě v půlce léta pořídila ježečka a spamovala s ním všechny sociální sítě a moje srdce si v tu chvíli řeklo, že takového malinkatého bobečka chce doma taky :-)

Tak jsem udělala průzkum ohledně jejich chovatelství. Běžně se doma chovají Ježci Bělobřichý nebo Ježci Ušatý, jsou to noční tvorové, kteří přes den spí a aktivní se stávají kolem 7 hodiny večerní, tudíž ideální mazlíčci pro pracující lidi, kteří nejsou přes den doma. Krmí se žrádlem pro koťátka (nebo nízkotučným žrádlem pro kočky) hmyzem, zejména červíky a občasně ovocem/zeleninou.

Svého bodláka jsem si pořídila přes bazos na Seznamu. Narazila jsem na celkem fajn velkochovatelku ježečků bělobřichých, která mi dala vybrat v pohlaví a barvě. Do oka mi padl mlaďounký sameček se sněhobílými bodlinkami, kterého jsem později díky nim pojmenovala Snížek.

Byla to láska na první pohled, v životě jsem neviděla tak roztomilý zvíře. Prvních 14 sice funěl a vztekal se, ale rychle si zvykl a teď se nechá krásně chovat. Časem jsem mu pořídila ještě navíc výběh, kde může sportovat.

Ježkové rozhodně nejsou zvířátka pro děti. Také nejsou úplně vhodní pokud nemáte moc tvrdý spánek, jelikož v noci dělají opravdu hluk. Na druhou stranu ovšem roztomilejšího prďolu neseženete :-)

Tak to je zatím moje kompletní sbírka: leguán zelený, dva afričtí šneci a ježek bělobřichý. Dalo by se říct, že se "specializuji" na chov exotických zvířat. Nikdo z nich díky bohu nikdy nic nechytl, všichni jsou zdraví, šťastní a plní síly. Snažím se jim věnovat co nejvíc času a to někdy až několik hodin denně. Rodina mě v tom podporuje a občas mi pomáhá když zrovna nemám čas. Musím říct, že zvířátka jsou ty nejlepší antidepresivní věci co existují. Neuvěřitelně mi pomohli, protože s depresivníma stavama bojuji poměrně často. Takže pokud na to máte čas, pořiďte si nějakého kámoše, doporučuji všemi deseti :-)

Video se snížkem, které jsem o něm natočila

Žádné komentáře:

Okomentovat